IGA MIGA!
Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.igamiga.pl.
Sprzedawcą oraz operatorem sklepu internetowego jest Fundacja Akademia Głuchych z siedzibą przy Al. Jana Pawła II 43A/37B, 01-001 Warszawa, NIP: 5252783872, REGON: 382859829.
Kontakt z obsługą klienta sklepu jest możliwy za pośrednictwem adresu e-mail: igamiga@akademiagluchych.pl.
Regulamin stanowi integralną część umowy sprzedaży zawieranej z klientem.
Warunkiem dokonania zakupu w sklepie internetowym jest akceptacja niniejszego regulaminu.
Do korzystania ze sklepu internetowego niezbędne jest posiadanie urządzenia z przeglądarką internetową i dostępem do Internetu oraz aktywnego konta poczty elektronicznej.
Sprzedawca, w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie, nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu sklepu, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną klienta.
Przeglądanie asortymentu sklepu oraz składanie zamówień nie wymaga zakładania konta. Zamówienia mogą być składane poprzez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia.
Ceny podane w sklepie są wyrażone w polskich złotych i są cenami brutto (mogą zawierać podatek VAT, jeśli jest on należny).
Na końcową kwotę do zapłaty przez klienta składa się cena towaru oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe). Klient jest informowany o tych kosztach na stronach sklepu w trakcie składania zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się umową sprzedaży.
W przypadku, gdy charakter przedmiotu umowy nie pozwala na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej ceny, informacje o sposobie obliczania ceny oraz o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe i innych kosztach będą podane w sklepie w opisie towaru.
Aby złożyć zamówienie, należy wybrać towar będący przedmiotem zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Kup książkę” i „Kontynuuj zakupy”.
Po zakończeniu wybierania towarów należy przejść do widoku koszyka poprzez kliknięcie w „Koszyk” w prawym górnym rogu ekranu lub wybierając przycisk “Dalej” zamiast „Kontynuuj zakupy”.
Sprawdź, czy lista towarów jest zgodna z Twoją intencją, a następnie kliknij przycisk “Dalej”.
Wypełnij formularz zamówienia, wpisując dane odbiorcy zamówienia oraz adres dostawy towaru, wybierz rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia towaru) oraz sposób płatności, wpisz dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy zamówienia, zapoznaj się z treścią niniejszego regulaminu i potwierdź to oznaczając odpowiednie pole, na koniec kliknij przycisk “Dalej”
Sprawdź ponownie, czy wszystkie informacje są prawidłowe. Dodatkowe informacje o warunkach dostawy, w tym o sposobie dostawy, kosztach dostawy i zamówionych towarów, znajdują się na stronie internetowej sklepu internetowego i są dostępne przed złożeniem zamówienia.
Kliknij przycisk „Złóż zamówienie”.
Dokonaj płatności zgodnie z zadeklarowanym sposobem opłacenia zamówienia.
Cena sprzedaży może zostać obniżona, jeżeli klient wprowadzi przed zakończeniem procesu składania zamówienia posiadany kod promocyjny. Podczas składania zamówienia klient może wykorzystać kod promocyjny tylko jednokrotnie. Wykorzystanie kodu promocyjnego wyłącza możliwość skorzystania z innych promocji, chyba że co innego wynika z warunków tych promocji.
Administratorem danych osobowych klientów zbieranych za pośrednictwem sklepu internetowego jest sprzedawca.
Dane osobowe klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem sklepu internetowego są zbierane w celu realizacji umowy sprzedaży, a jeżeli klient wyrazi na to zgodę, także w celach marketingowych.
Podanie następujących danych osobowych przez klienta będącego osobą fizyczną jest dobrowolne, lecz niezbędne w celu zawarcia umowy sprzedaży: a. imię i nazwisko, b. adres poczty elektronicznej, c. adres zamieszkania, d. adres do wysyłki, jeżeli jest inny niż adres zamieszkania, e. telefon kontaktowy, f. numer NIP w przypadku klientów prowadzących działalność gospodarczą.
Klient ma prawo wglądu do swoich danych osobowych i ich poprawiania oraz do zgłoszenia żądania usunięcia swoich danych, jeżeli zostały zebrane z naruszeniem przepisów lub są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
Klient oświadcza, że został poinformowany o celu, zakresie zbierania i przetwarzania danych przez sprzedawcę, prawie wglądu do swoich danych i ich poprawiania, uprawnieniach do żądania zaprzestania przetwarzania danych oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych przez sprzedawcę.
Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych, w tym dotyczące praw klientów oraz obowiązków sprzedawcy są zawarte w Polityce Prywatności.
Zawarcie umowy sprzedaży między klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez klienta zamówienia za pomocą formularza zamówienia w sklepie internetowym.
Po złożeniu zamówienia sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje zamówienie do realizacji. Potwierdzenie to następuje poprzez przesłanie przez sprzedawcę klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia sprzedawcy o otrzymaniu zamówienia i jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta umowa sprzedaży między klientem a sprzedawcą.
Warunkiem realizacji zamówienia, rozumianej jako wysłanie zamówionych towarów do klienta, jest zaksięgowanie ceny sprzedaży wraz z kosztami dostawy na rachunku bankowym sprzedawcy lub otrzymanie przez sprzedawcę potwierdzenia zapłaty przez podmiot obsługujący płatności elektroniczne, chyba że towary są wysyłane za pobraniem.
Klient zobowiązuje się do odbioru zamówionych towarów wysłanych za pobraniem.
Konsument ma prawo w terminie 14 dni odstąpić od umowy sprzedaży towaru bez podania przyczyny.
Termin, o którym mowa w ust. 1, rozpoczyna się od dostarczenia towaru konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
W przypadku umowy obejmującej wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniego towaru, partii lub części.
Konsument może odstąpić od umowy, składając sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie może zostać złożone z wykorzystaniem wzoru formularza o odstąpieniu od umowy stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu. Nie ogranicza to uprawnienia konsumenta do złożenia innego jednoznacznego oświadczenia, w którym informuje o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy.
Oświadczenie można złożyć wysyłając je w formie elektronicznej na adres e-mail: igamiga@akademiagluchych.pl lub drogą pocztową na adres siedziby firmy. Konsument ma obowiązek zwrócić towar sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Zwracane towary należy odesłać na adres siedziby firmy.
W razie odstąpienia od umowy sprzedaży jest ona uważana za niezawartą. Towar ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
Koszt przesyłki zwrotnej ponosi konsument. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi dodatkowych kosztów, jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sprzedawcę.
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
Sprzedawca uprawniony jest do wstrzymania się ze zwrotem środków do chwili otrzymania od konsumenta towaru, od zakupu którego konsument odstąpił, lub dostarczenia dowodu jego odesłania.
W przypadku stwierdzenia przez klienta niezgodności zakupionego towaru z umową, przysługuje mu prawo do wniesienia reklamacji.
Podstawa i zakres odpowiedzialności sprzedawcy wobec klienta będącego osobą fizyczną (konsumenta), który nabywa towar w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, z tytułu wady towaru są określone ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Kodeks cywilny).
Reklamacja powinna być sporządzona w formie pisemnej, korzystając ze wzoru formularza reklamacyjnego będącego załącznikiem nr 2 do niniejszego regulaminu. Nie ogranicza to prawa klienta do złożenia innego jednoznacznego oświadczenia, zawierającego niezbędne informacje do przeprowadzenia procesu reklamacyjnego: a. określenie reklamowanego towaru, nazwa towaru, b. określenie stwierdzonych wad, c. żądanie klienta w związku ze złożoną reklamacją.
Koszt przesyłki reklamowanego towaru ponosi konsument. Sprzedawca nie zwraca kosztów wysyłki poniesionych przez klienta w związku z reklamacją.
Reklamację wraz z reklamowanym towarem należy wysłać pocztą na adres sprzedawcy wskazany w regulaminie.
Sprzedawca zobowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, wraz z uzasadnieniem swojego stanowiska. Odpowiedź zostanie udzielona drogą mailową lub pisemnie, na adres wskazany przez klienta, chyba że strony ustalą inaczej.
Sprzedawca umożliwia następujące formy płatności: a. płatność przelewem, płatności elektroniczne lub płatności kartą płatniczą – klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy sprzedaży; w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane, b. płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki – klient zobowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
Płatność możliwa jest jedynie w polskich złotych.
Sprzedawca umożliwia dostawę zakupionego towaru w sposób: a. odbiór osobisty, b. dostawa przesyłki kurierem za pośrednictwem Poczty Polskiej, firmy InPost lub do paczkomatu InPost. Towar zostanie wysłany przez sprzedawcę po skompletowaniu całości zamówienia w terminie wskazanym w jego opisie, w sposób wybrany przez klienta podczas składania zamówienia. O możliwym wydłużeniu czasu wysyłki klient zostanie poinformowany mailowo.
W przypadku zamówienia towarów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
Początek biegu terminu dostawy towaru do klienta liczy się w następujący sposób: a. w przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego sprzedawcy, b. w przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
W przypadku wyboru przez klienta odbioru osobistego towaru, towar będzie gotowy do odbioru przez klienta w terminie wskazanym w opisie towaru. O gotowości towaru do odbioru klient zostanie poinformowany przez sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania zamówienia adres poczty elektronicznej klienta.
Dostawa towaru odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
Dostawa towaru do klienta jest odpłatna, chyba że umowa sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy towaru (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane klientowi na stronach sklepu internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania zamówienia („Dostawa”).
W przypadku przesłania towaru do klienta za pośrednictwem przewoźnika, klient zobowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie towaru, obowiązany jest do dokonania wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
Odbiór osobisty towaru przez klienta jest bezpłatny i możliwy w terminie uzgodnionym ze sprzedawcą na terenie Warszawy, w szczególności w siedzibie sprzedawcy.
Odpowiedzialność sprzedawcy wobec klienta niebędącego jednocześnie konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia łącznie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu umowy sprzedaży. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec klienta niebędącego jednocześnie konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści.
Umowy zawierane poprzez sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian regulaminu z ważnych przyczyn, takich jak zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw, w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego regulaminu. O każdej zmianie sprzedawca poinformuje klienta z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta oraz ustawy o ochronie danych osobowych.
Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: Platforma ODR.
Załącznik nr 1: Formularz odstąpienia od umowy
Załącznik nr 2: Formularz reklamacyjny
Regulamin sklepu
Fundacja Akademia Głuchych
al. Jana Pawła II 43A/37B
01-001 Warszawa
NIP: 5252783872
REGON: 382859829
KRS: 0000777346
FORMULARZ KONTAKTOWY